Breeven gaat terug open (met registratiesysteem)

do 21/05/2020

Goed nieuws! We kregen van de gemeente Bornem groen licht om de buitenmuur in Breeven te heropenen.
Om dit veilig te doen wordt er o.m. gewerkt met een tijdslotensysteem en gelden er een aantal regels.

Onze klimmuur in Breeven is een kleine muur en BVKB is een grote club, daarom zullen in eerste instantie onze BVKB leden zich kunnen inschrijven met een klimpartner die ook van een andere KBF-club lid mag zijn. Later wordt dit mogelijks opengetrokken naar alle KBF clubs.

We delen de dagen op in 3 tijdsloten van 4u waarop geklommen kan worden. (09.00-13.00 , 13.30-17.30 en 18.00-22.00).
Per tijdslot is er een covid-verantwoordelijke die toeziet dat de regels worden nageleefd. Eens er een covid-verantwoordelijke is voor een bepaald tijdslot, wordt dit aan deze pagina toegevoegd.

Je kan ook jezelf opgeven als covid-verantwoordelijke voor een bepaald tijdslot door een mailtje te sturen naar klimschool@bvkb.be . Doe dit wel minstens 3 dagen voordien en liefst nog vroeger, zodat het tijdslot kan worden opengezet en ook andere klimmers de tijd hebben om ervoor in te schrijven. De dag vóór jouw tijdslot krijg je een lijst met inschrijvingen om controle op het terrein te kunnen uitvoeren.

Inschrijven:
Je schrijft steeds in per cordée van 2 personen en kan dit tot 2 dagen op voorhand. Hierbij heb je dus o.m. het lidnummer van je klimpartner nodig.

Wees niet gulzig en asociaal door meteen x aantal blokken te reserveren, maar geef ook anderen de kans om zich in te schrijven. Merken we dat het niet op een deftige manier lukt moeten we maatregelen treffen.

Inschrijven doe je via de webshop

Voorwaarden:

• Je bent lid van BVKB. (klimpartner moet aangesloten zijn bij KBF of een andere bij het UIAA aangesloten bergsportfederatie)
  • Minstens 1 van de klimmers binnen de cordée moet een KVB2 bezitten.
  • Jullie verbinden je ertoe om de richtlijnen na te volgen.

Richtlijnen:
De reeds gekende overheidsrichtlijnen:

• Gebruik je gezond verstand.
  • Blijf thuis als je ziek bent.
  • Fysieke afstand (1,5m).
  • Hoesten: in een papieren zakdoekje of binnenkant elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes bij het niezen of snuiten en gooi ze weg in een afsluitbare vuilnisbak.
  • Begroet elkaar met een zwaai.
  • Gezicht zo weinig mogelijk aanraken.

Extra richtlijnen klimmuur Breeven:

• Enkel ingeschreven klimmers zijn toegestaan.
  • Toeschouwers krijgen geen toegang en blijven dus thuis.
  • Het gebruik van de picknicktafels is verboden.
  • Afval neem je zoals altijd terug mee naar huis.
  • Er mogen op eender welk moment maximaal 20 klimmers aanwezig zijn.
  • Hou je strikt aan je gekozen tijdslot zodat de volgende klimmers even lang van hun tijdslot kunnen genieten.
  • Elk tijdslot heeft een covid-verantwoordelijke die toeziet dat de regels worden gerespecteerd. Deze opent en sluit de klimmuur voor zijn tijdslot.
  • De covid-verantwoordelijke mag ook zelf klimmen zolang hij zijn functie naar behoren blijft uitvoeren.
  • Je volgt de opmerkingen van de covid-verantwoordelijke op. Bij niet opvolgen kan deze je de toegang ontzeggen met als mogelijk gevolg dat je niet meer kan inschrijven voor een volgende klimsessie.

Tijdens het klimmen en zekeren:

• Hou 1,5m afstand op de grond en 5m bij het klimmen
  • Klim singlepitch en bouw om naar toprope.
  • Gebruik enkel je persoonlijk materiaal (geen uitwisseling van zekeringsapparaat, setjes, …)
  • De partnercheck heeft nu een corona-versie, bekijk de KBF-affiche!
  • Vermijd om materiaal (touw, setje) in je mond te steken.
  • Vermijd om met meer dan 1 persoon op dezelfde standplaats te staan, zorg in elk geval voor 1,5m afstand boven op de muur.
  • Passeer zekerende of wachtende klimmers langs de rugzijde.
  • Neem je een pause, dan is het dragen van een mondmasker aangeraden.
  • Ontsmet zoveel mogelijk je handen.