Nieuwe registratieprocedure Klimax

Vanaf 25 oktober start een nieuwe manier van registreren die het steeds opnieuw reserveren van een klimslot voor Klimax overbodig maakt.

Vanaf 25 oktober 2021 zal de registratie via de BVKB website gebeuren en hoeft U niet meer te reserveren via onze webshop. Het per klimbeurt reserveren wordt dus afgeschaft en vervangen door een éénmalige registratie.

Registratie

intern reglement

Waarom is deze registratie nodig?

Dit heeft voornamelijk te maken met het juridische en verzekeringstechnische aspect waarbij elke Klimax klimmer zich akkoord moet verklaren met het intern reglement en waarbij de klimmer moet aangeven over welke klimcompetentie hij/zij beschikt. Wanneer u uw klimbeurt aan de balie gaat betalen, toont u uw registratiebewijs, en door de door u aangeduide klimcompetentie krijgt u dan bij betaling aan de balie een gekleurd polsbandje dat aangeeft in welke klimzaal u mag klimmen.

Kort samengevat komt het hierop neer:

• Een klimmer met een KVB2 of hoger of een gelijkwaardige competentie krijgt een all area bandje dat toegang geeft tot alle klimzone’s (K2&4, K1 en K3)
  • Een klimmer met een KVB1 of een gelijkwaardige competentie krijgt een bandje dat toegang geeft tot de indoor klimzone’s (K1 en K3)
  • Een klimmer zonder competenties krijgt een bandje dat enkel toegang geeft tot de boulderzone (K3). Deze klimmer mag in Klimax 1 wel klimmen indien gezekerd door een competente zekeraar maar mag zelf niet zekeren in Klimax 1.

Hoe verloopt het éénmalig online registratieproces:

• Op de homepagina van de website van BVKB (link naar website BVKB) vindt U een registratieformulier waarin u slechts een paar gegevens moet invullen.
  • U geeft aan over welke klimcompetentie u beschikt
  • U verklaart zich eenmalig akkoord met het intern reglement (te vinden op onze website, zowel in de Nederlandse als Engelse taal): link naar intern reglement
  • Na registratie krijgt u een automatisch e-mail bericht met daarin een gekleurde kader, overeenkomstig uw klimcompetentie.
  • Deze email dient u ELKE keer wanneer u een klimbeurt betaalt, te tonen.
  • U kan deze mail bewaren op uw smartphone of afdrukken (in kleur!!) en bewaren bij uw klimkaart of in uw portefeuille.
  • Geen kleurenprinter? Print de QR-code onderaan de email af, wanneer u aan de kassa staat, kan u ZELF met de camera van uw smartphone de QR-code inscannen.

Dit bewijs van registratie (mail of QR-code die u zelf scant) moet u steeds kunnen tonen als u uw klimbeurt komt betalen!

Bevestigingsmail of QR-code niet bij = niet klimmen.

U toont deze aan de zaalwachter van sporthal Vrijhals (als controle op de registratie), en hij/zij ziet op die manier meteen over welke klimcompetentie u beschikt. Op die manier krijgt iedere klimmer een correcte kleur polsbandje voor die dag en dan kan u betalen (abonnement, 10-beurtenkaart of individuele klimbeurt).
Het grote voordeel hiervan is dat de zaalwachter geen vragen meer hoeft te stellen en het aanmelden aan de balie veel vlotter zal verlopen.

• Als u gaandeweg meer klimcompetenties verwerft kan u steeds uw registratie opnieuw uitvoeren met deze nieuwe klimcompetenties en krijgt u een nieuwe bevestigingsmail toegestuurd die u moet toelaten om in de correcte klimzones te klimmen.

Let wel:

• Iedereen moet zich registreren, ook kinderen en jongeren. Bij opgave van het e-mailadres kan u er als ouder wel voor kiezen om uw e-mailadres door te geven. Dit doen we omdat het klimcompetentieniveau van de kinderen lager kan zijn dan dat van de ouder(s). We gaan er ook van uit dat kinderen steeds door ouders begeleid worden als ze over een beperkte klimcompetentie beschikken.
  • Voor minderjarige klimmers dient de registratie door een volwassene te gebeuren.
  • Kinderen en jongeren die enkel komen klimmen tijdens de jeugdtrainingen behouden hun jeugdpaspoort dat toegang geeft tot de jeugdtrainigen die dag. Zij trainen immers onder het toeziend oog van onze jeugdtrainers, die allen over de juiste klimcompetenties beschikken.

Bevestigingsmail niet bij = niet klimmen.

Uiteraard worden alle gegevens bij het registratie proces bewaard volgens alle vereisten van GDPR.

Indien vragen mag je je steeds wenden tot info@bvkb.be