Volwassenen

Begeleide trainingssessies

8 of 10 trainingsessies

Lengteklimmen of boulderen
Deze worden 2x/jaar georganiseerd.
U kunt aansluiten in een groep volgens uw huidig klimniveau:

Lengteklimmen:
Start to Climb: geen ervaring
Basic : ik blijf hangen in de 5de graad
Performance: Ik blijf hangen in de 6de graad
High Performance: ik blijf hangen op 6C

Boulderen:
Basic : groen / geel
Performance: geel/blauw

Jaartraining

De jaartrainingen zijn opgesplitst in twee groepen:

Groep A/B waar de focus ligt op klimmers die meerdere keren per week gericht en  intensief willen trainen, eventueel aan wedstrijden (lead en/of boulder) willen deelnemen en die vlot 6B klimmen. Deze trainingen starten begin oktober en lopen tot eind mei.

Groep C  is vooral bedoeld voor zij die te oud zijn om bij de recreanten jeugd te klimmen, maar toch nog zin hebben om wekelijks gezellig samen in groep te klimmen. Ook deelnemers van de reeksen bij de volwassenen kunnen hier aansluiten. De trainingen lopen het hele jaar door op zaterdagavond.

8 sessies voorjaars- en najaarstrainingen

Via deze klimtrainingen voor volwassenen biedt BVKB twee maal per jaar (oktober en februari/maart)  lessenreeksen aan om zowel kennis te maken met de klimsport als het verbeteren van je klimniveau.  Deze reeksen bestaan steeds uit 8 klimtrainingen en worden opgedeeld in groepen volgens uw huidig niveau en gewenste doelstellingen.

Vanaf dit jaar kan u training volgen zowel voor toprope klimmen als specifiek voor boulderen.

Eerst vindt u een overzicht van de verschillende trainingsgroepen toprope en boulder, nadien wordt er over iedere groep ingegaan op de details.

Jaartrainingen

Naast de vaste trainingssessies van 8 lessen bieden we ook jaartrainingen aan voor volwassenen. 
Terwijl de klassieke trainingssessies als doel hebben om jullie te introduceren in klimtrainingen en –technieken  is het de bedoeling om via deze jaartrainingen jullie een gans jaar continue te begeleiden volgens een uitgewerkt schema om zo jullie klimniveau te verbeteren..

Deze trainingen beginnen in oktober en lopen tot in mei.  De trainingen worden opgedeeld in 2 groepen volgens uw huidig niveau en gewenste doelstellingen.