Na weken “in ons kot” blijven kunnen we eindelijk weer op de rotsen.

Zondag 17 mei bracht het KBF heuglijk nieuws: de rotsmassieven gaan vanaf 21 mei weer open!
Na weken “in ons kot” blijven kunnen we eindelijk weer op de rotsen.

Er gelden wel specifieke regels waarvan we er enkele belangrijke opnoemen:

• Om gebruik te kunnen maken van een rotsmassief dient men zich in te schrijven via een activiteit georganiseerd door een van de KBF/CAB-clubs.
    Het is in deze fase dus nog niet toegestaan om op individuele basis gebruik te maken van de kliminfrastructuur.
  • Clubs reserveren een massief voor een beperkt aantal personen en voorzien een covid-verantwoordelijke die erop toeziet dat alle richtlijnen worden nageleefd.
  • Er gelden naast de algemene richtlijnen van de overheid ook specifieke voor het rotsklimmen die kans op overdracht van het virus tot een minimum moeten herleiden, waaronder:
    • Het verbod op naklimmen en multipitchen: er dient steeds omgebouwd te worden naar toprope
    • 1,5m afstand op de grond, maar vooral ook minimaal 5 meter tussen klimmers
    • Richtlijnen rond materiaalgebruik
    • Een partnercheck door visuele controle (afiche)

Voor de volledige lijst verwijzen we je graag door naar deze pagina van het KBF.

BVKB heeft een aantal massieven aangevraagd. Na bevestiging van KBF zal hierop kunnen worden ingeschreven.
Ze zullen worden gepubliceerd op onze website.